Opony rowerowe

Kto z nas nie jeździł w dzieciństwie rowerem? Wielu dorosłych kontynuuje ten sposób spędzania wolnego czasu. Często rower to nasz pierwszy pojazd, o który staramy się dbać jak najlepiej tylko potrafimy. Pęknięte opony nie ucieszą żadnego rowerzysty. Jak rozpoznać pęknięcie i co zrobić, gdy należy wymienić ogumienie? Tego typu wskazówki znajdziesz w artykule poniżej.

http://swede.pl/ Nowoczesny analizator spalin wykonuje wiele pomiarów jednocześnie pranie tapicerki samochodowej

Uwaga, pęknięta opona

Na szczęście nie każde zniszczenie powierzchni opony może oznaczać konieczność zakupu nowej i wymiany. Istnieje katalog uszkodzeń, jakim można zaradzić bez potrzeby wyrzucania uszkodzonego sprzętu.

Należą do nich uszkodzenia dętki opony rowerowej, które przeważnie objawiają się poprzez przebicie lub przecięcie. Można je samodzielnie załatać, choć trzeba uzbroić się w odrobinę cierpliwości. Łatki na dętki dzielimy na dwa rodzaje, do których należą materiały samoprzylepne i na klej. Nie muszą być one kupowane w sklepie, ponieważ łatkę można wykonać w domu. Wystarczy, że posiadamy butapren oraz kawałek mocnej tkaniny. Zaradzimy wtedy problemowi bez większych wydatków, jednak należy liczyć się z tym, iż raz uszkodzona opona nie będzie długo służyła rowerzyście.

Prędzej czy później wskazana będzie ostateczna wymiana ogumienia. Uszkodzenie może się znacznie pogłębić z biegiem czasu użytkowania rowera. Defekty opon, które oznaczają potrzebę zakupu nowych i nie pozwolą na naprawę to:

  • wybrzuszenia na ścianie bocznej opony – na powierzchni opony powstaje charakterystyczny bąbel, a jej wewnętrzna budowa ulega uszkodzeniu. Pozornie wszystko wydaje się być w porządku, bowiem powietrze nadal mieści się w oponie, ale niestety to uszkodzenie oznacza koniec możliwości korzystania z zużytego ogumienia.
  • brak możliwości wyważenia opony równa się jej dyskwalifikacji z użytku, ponieważ posiada uszkodzenia natury mechanicznej i lepiej nie ryzykować swojego bezpieczeństwa jeżdżąc rowerem
  • zmiany opony wynikające z jej starzenia, można je dostrzec obserwując zanikający bieżnik. Lepiej nie korzystać z takiego ogumienia, ponieważ stanowi ono spore zagrożenie dla rowerzysty i innych uczestników ruchu

Nie ryzykuj swojego bezpieczeństwa.

Znacznie lepiej jest jeździć komfortowo bez obaw o niespodziewany wypadek lub usterkę. Żadne pieniądze nie wrócą rowerzyście raz  utraconego zdrowia, dlatego trzeba uważnie obserwować pojazd i reagować na wszelkie defekty. Nie odwlekaj zwykłych wizyt u wulkanizatora, ponieważ jazda na niedopompowanych oponach również nie należy do bezpiecznych. Zatroszcz się również o inne części swojego jednośladowego pojazdu. Przyjrzyj się sprawności łańcucha i hamulców, funkcjonowaniu kierownicy i oświetleniu. Wszelkie odblaski powinny być usytuowane w odpowiednich miejscach, by gwarantować widoczność w czasie jazdy po zmierzchu.

Wielu rowerzystów straciło życie przez drobne zaniedbania. Zrób wszystko, by nie być kolejnym z nich.